Întrebări frecvente
1De ce avem nevoie de conținut text?
Google, la fel ca toate celelalte motoare de căutare indexează atât structura site-ului cât și conținutul acesteia. Să presupunem că importați ulei de palmier și vreți să găsiți distribuitori, atunci, trebuie ca pe site să se regăsească de cât mai multe ori aceste cuvinte cheie: ulei de palmier, distribuitor / distribuitori.
Mulți greșesc atunci când redactează textele crezând că dacă vor folosi cuvântul cheie de cât mai multe ori este bine, contrar opusul.
Există o tehnică anume după care textele trebuiesc redactate, acestea trebuie să transmită informația cât mai bine către vizitator și să convingă în același timp roboții Google, că site-ul respectiv este de calitate și furnizează informații corespunzătoare.
2Pot păcăli motoarele de căutare?
Nicio șansă. Tehnologia a avansat atât de mult încât orice tentativă de a fenta cumva motoarele de căutare o să ducă la eliminarea completă a site-ului din lista de rezultate.
Nu vă lăsați pe mâna amatorilor sau așa zișilor copywriteri cu experiență, redactarea articolelor pentru un ziar sau o revistă este una, redactarea lui pentru un website este cu totul altă poveste.
3Câte articole îmi trebuiesc?
Din experiență știm că în medie un articol de aproximativ 500 de caractere o să vă ajute să urcați în medie 10.000 de poziții dacă este redactat corespunzător din punct de vedere SEO.
Desigur, această statistică este una orientativă și nimeni nu poate garanta acest lucru. Cert este că dacă veți adăuga articole zilnic sau săptămânal, este doar o chestiune de timp până rezultatele vor apărea.
4Despre ce industrii puteți scrie?
Aproape orice industrie. Desigur, sunt unele industrii foarte tehnice unde nu avem experiența necesară să redactăm articole și să dăm sfaturi, dar în majoritatea industriilor o putem face. Chiar și acolo unde nu avem experiență, în funcție de volumul de articole necesare putem dedica oameni care să studieze în amănunt industria respectivă astfel încât să poată redacta articole utile.
SEO = clienți gratuit
Faptul că aveți un website nu înseamnă neapărat că este și o sursă gratuită de clienți. Ignorăm pentru puțin costurile cu găzduirea, cu domeniul în sine, și ne uităm la celelalte costuri ce sunt implicate pentru a aduce clienți prin intermediul unui website.
În principiu majoritatea firmelor apelează la Pay Per Click de la Google atunci când vine vorba de promovare, costurile însă sunt uneori foarte mari. Dacă de exemplu costul unui click este de 1 leu, iar din numărul total de vizitatori doar 10% plasează o comandă cu mine la care câștig 5 lei, atunci am o problemă. Pentru fiecare o sută de lei cheltuită pe promovare eu primesc înapoi doar 50 de lei sub formă de potențial profit.Situația este însă cu totul alta atunci când vine vorba de un bogat conținut de text pe site, moment în care Google afișează adresa site-ului nu în zona de linkuri plătite ci în zona rezultatelor căutarii în mod natural, investiția noastră este zero pentru orice click din momentul în care am ajuns pe prima pagină.
Pentru a ajunge pe prima pagină nu există altă variantă decât aceea de a avea un conținut extrem de bun. Nu este suficient ca website-ul să fie construit în concordanță cu cele mai bune practici SEO, este nevoie și de conținut. Până la urmă nu interesează pe nimeni cum arată website-ul din punct de vedere grafic atât timp cât oferă informația necesară, și pentru a înțelege mai bine acest lucru puteți să vă uitați la Wikipedia, nimic spectaculos din punct de vedere grafic, însă modul în care este structurată informația dar și informația în sine, îl fac unul din cele mai bune website-uri din lume.